Let Me Hack It - Luovan teknologian ja ohjelmoinnin opettajamateriaali
Let Me Hack It - Luovan teknologian ja ohjelmoinnin opettajamateriaali
Oppimateriaali
Luotu: 23.3.2020, Muokattu: 10.6.2020
Sisältö
- Linkki materiaaliin (Ulkoinen linkki)
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Onko ohjelmointi luovaa tekemistä? Voiko taidetta koodata? Mikä ihmeen maker-kulttuuri? Miksi häkkääminen on tulevaisuuden taito? Eikös se ole jotain laitonta?
Tutustu luovaan teknologiaan ja ohjelmointiin ja koodaa kuvataidetta Processing-ympäristössä, tee omaa musiikkia Sonic Pi:n avulla tai ohjelmoi elektroniikka-alusta Arduinolla - valitse itseäsi kiinnostava aihealue tai käy läpi vaikka kaikki! Harjoitukset antavat ideoita luovuuden, teknologian ja pedagogiikan yhdistämiseen sekä monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnitteluun. Saat valmiuksia hyödyntää avoimia teknologioita ja materiaaleja. Voit toteuttaa harjoitukset myös omassa opetuksessasi. Aikaisempaa kokemusta ohjelmoinnista ei vaadita.
Alkuperäinen Let Me Hack It -verkkokurssi oli 7 viikon mittainen, ja sen kuluessa myös keskusteltiin ahkerasti kurssiteemoista. Osallistujat arvioivat toistensa töitä sekä toteuttivat opetuskokeiluja. Itseopiskelumateriaaliin ei sisälly palautettavia tehtäviä eikä keskusteluja seurata aktiivisesti.
Materiaalin ovat tuottaneet yhteistyössä Mehackit ja Educendo.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY-NC-SA 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Opettaja |
Koulutusaste |
Omaehtoinen osaamisen kehittäminen |
Oppimateriaalin tyyppi |
Harjoitus Opas Työkalu |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Let Me Hack It - Luovan teknologian ja ohjelmoinnin opettajamateriaali |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tekijät |
Julkaisija |
Mehackit, 2020 |
Julkaistu |
Mehackit, 2020 |
Lähdekokoelma |
aoe |
Saavutettavuuden esteet |
ei välähtelyhaittaa ääni |
Tallennettuna:
Aineistosta vastaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Aineistosta vastaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Katso myös
-
LuovuuspedagogiikkaAikakauslehti
-
LuovuuspedagogiikkaKirja
-
Kekseliäs mielenlaatu ja teknistä osaamista : Teknokas tuuppii innovaatioihin Ängeslevä, MinnaArtikkeli
-
Programmera i teknik : kreativa projekt med Arduino Blom Skavnes, Martin, författareKirja
-
Kehittämistutkimus robotiikasta ja ohjelmoinnin pedagogiikasta peruskoulun toisella luokalla Ojala, MariaTeksti
-
In the spirit of Uno Cygnaeus : pedagogical questions of today and tomorrow 200th anniversary of the birthday of Uno Cygnaeus SymposiumKirja
-
LUOVA TEKNOVISIO : luovan alan teknologiavisio : teknologiaopetuksen nykytila, haasteet, ratkaisuehdotukset ja tulevaisuuden skenaariot Pura, Minna, kirjoittajaE-kirja
-
"Leikimme ja sitten aloimme tehä musiikkia" : tutkielma yläkoulun oppilaiden musiikinteko-ohjelmien käyttötaustasta ja kokemuksista musiikintekoprojektista Sunell, AnttiPro gradu
-
LuovuuspedagogiikkaKirja
-
Musiikkiteknologian käyttö musiikinopetuksessa : kyselytutkimus musiikinopettajille Lehtola, PetriMaisterivaiheen työ
-
Polkuja ohjelmointiosaamiseen : opas vuosiluokille 7-9 Koivisto Jussi, kirjoittajaE-kirja
-
ROBO2 - elektroniikkaa ja ohjelmointia : elektroniikan ja ohjelmoinnin alkeita varhaiskasvatukseen ja alkuopetukseenE-kirja
-
Esteettinen teknologiakasvatus Tujula, IiroMaisterivaiheen työ
-
Polkuja ohjelmointiosaamiseen : opas vuosiluokille 1-6 Koivisto Jussi, kirjoittajaE-kirja
-
Polkuja ohjelmointiosaamiseen : opas varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen Koivisto Jussi, kirjoittajaE-kirja