Kuvataide ja ohjelmointi Processingilla
Kuvataide ja ohjelmointi Processingilla
Oppimateriaali
Luotu: 10.6.2020, Muokattu: 10.6.2020
Sisältö
- Kuvataide ja ohjelmointi Processingilla (Ulkoinen linkki)
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Kurssi suunniteltiin Mehackitin kuvataiteen ohjelmoinnin lukiokursseja varten vuonna 2015, minkä jälkeen sitä on käytetty kymmenissä suomalaisissa lukioissa ja yläkouluissa. Kurssilla tutustutaan luovan ohjelmoinnin alkeisiin Processing-ohjelmointiympäristöä käyttäen. Opit hyödyntämään ohjelmointia itseilmaisun välineenä ja tekemään animaatioita, pelejä ja generatiivista taidetta!
Kohderyhmä: Suunniteltu lukioikäsille, mutta soveltuu suurilta osin myös yläkouluihin. Kurssi ei vaadi ennakkotietoja!
Kesto: Suunniteltu lukiokurssiksi (25 h), mutta käy myös lyhyempiin ja pidempiin opetuskokonaisuuksiin.
Opetusmuoto: Sopii monimuoto-opetukseen sekä itseopiskeluun. Ohjeet ovat pääosin kuva- ja tekstimuodossa. Materiaalin harjoituksia voi tehdä omaan tahtiin.
Rakenne: Sisältää viisi kuvataiteen ohjelmointiin johdattelevaa lukua sekä syventävää materiaalia, jossa perehdytään esim. fysiikan lakien mallintamiseen. Sisältää myös opettajille suunnatun infopaketin.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY-NC-SA 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Kansalainen Ohjaaja tai mentori Huoltaja Vertaistutor Oppija Opettaja |
Koulutusaste |
Perusopetus Lukiokoulutus Ammatillinen koulutus Vuosiluokat 7-9 |
Oppimateriaalin tyyppi |
Kokeellinen työskentely Harjoitus Opas Kuva Projekti Teksti Video |
Oppiaine / tutkinto / tieteenala |
Kuvataide Matematiikka |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Kuvataide ja ohjelmointi Processingilla |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tekijät |
Julkaisija |
Mehackit Oy, 2020 |
Julkaistu |
Mehackit Oy, 2020 |
Lähdekokoelma |
aoe |
Saavutettavuus |
tekstitys |
Saavutettavuuden esteet |
ei äänihaittaa ei välähtelyhaittaa |
Tallennettuna:
Aineistosta vastaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Aineistosta vastaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Katso myös
-
Art Programming BasicsOppimateriaali
-
Processing-ohjelmointiympäristö kuvataiteilijan työkaluna Ahvenainen, HeikkiAMK-opinnäytetyö
-
Computer sound design : synthesis techniques and programming Miranda, Eduardo ReckKirja
-
A AB ABA : algoritmit kuvanmuodostajina Jyrkänne, PilviAMK-opinnäytetyö
-
Let Me Hack It - Luovan teknologian ja ohjelmoinnin opettajamateriaaliOppimateriaali
-
Ohjelmointipolun kulkija: Ammatillinen kehittyminen taiteellisessa prosessissa Harju, PiiaPro gradu
-
MATLAB programming for engineers Chapman, Stephen J.Kirja
-
Problem solving & programming concepts Sprankle, MaureenKirja
-
Problem solving and programming concepts Sprankle, Maureen, kirjoittajaKirja
-
Problem solving and programming concepts Sprankle, Maureen, kirjoittajaKirja
-
MATLAB® : an introduction with applications Gilat, AmosKirja
-
Hands-on programming with R Grolemund, Garrett, kirjoittajaKirja
-
Basic systems analysisKirja
-
APL as a tool of thought : APL89, New York City, August 7-10, 1989 : conference proceedingsKirja
-
APL 90 for the future : conference proceedingsKirja