Kohti kestävää kehitystä : pedagoginen lähestymistapa
Finna-arvio
Kohti kestävää kehitystä : pedagoginen lähestymistapa
Tallennettuna:
Muut nimekkeet |
Baltic 21E -ohjelma |
---|---|
Ulkoasu |
147 sivua : kuvitettu, karttoja ; 27 cm Julkaistu myös verkkoaineistona |
Kieli |
suomi |
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Tiivistelmän kieli |
ruotsi |
Huomautukset |
Baltic 21E -ohjelma. Esipuhe myös ruotsiksi. Kirja on jatkoa opetusministeriön vuosina 2006-2007 julkaisemille teoksille, Korkeakouluopetus kestäväksi, Towards sustainable development in higher education - reflections ja Education for global responsibility - Finnish perspectives. Koulutus. Ryhmittelynimeke: Koulutus. Teos koostuu artikkeleista. |
Julkaisija |
Helsinki :
Opetusministeriö, koulutus- ja tiedepolitiikan osasto : Yliopistopaino [jakaja],
2008
|
Sarja | Opetusministeriön julkaisuja, ISSN 1458-8110; 2008:3. |
Luokitus |
Akateeminen koulutus. Korkeanasteen koulutus. Korkeakoulutus (udkf 378) Ammattikoulutus. Ammatillinen koulutus (udkf 377) udkf 502/504 Yhteiskuntapolitiikka. Sosiaalipolitiikka (udkf 304) udkx 330.34 udkx 37 udkx 372.850.4 udkx 378.1 udkx 378.6 udkx 504 udkx 504..03 Kasvatus. Opetus. Kasvatustiede (ykl 38) Ympäristönsuojelu. Luonnonsuojelu (ykl 50.1) Sosiaalipolitiikka (ykl 37) Eri alojen opetusoppi (ykl 38.29) Yliopistot. Korkeakoulut (ykl 38.4) |
Aiheet | |
Valmistaja | ([Helsinki] : Yliopistopaino) |
Lisätiedot | Liisa Rohweder ja Anne Virtanen (toim.) |
Sisältö/kappaleet | 4 tietuetta |
Verkkoaineisto |
978-952-485-477-1 |
Järjestelmävaatimukset |
Internet-yhteys; WWW-selain; Adobe Reader |
ISBN |
978-952-485-476-4 pehmeäkantinen |
Standarditunnukset |
A1319455 |
Kontrolloimaton nimeke |
Tausta ja tavoitteet Konstruktiivinen tutkimusote pedagogiikan kehittämisessä Kestävä kehitys koulutuksen päämääräksi Kestävän kehityksen tulkinnallisia ongelmakohtia Tulevaisuuden ammatilliset osaamistarpeet kestävän kehityksen näkökulmasta Kestävä kehitys osaksi laadunhallintaa Kestävä kehitys opetussuunnitelmassa Kestävää kehitystä edistävän koulutuksen teoriataustaa Miten ammattikorkeakouluissa suhtaudutaan kestävään kehitykseen? Ammatillisten opettajakorkeakouluopettajien käsitys kestävästä kehityksestä Kestävän kehityksen pedagoginen malli Tutkiva ja kehittävä lähestymistapa Näkökulmia opetukseen ja oppimiseen Kokemuksia kehittämispohjaisen oppimisprosessin yhteistyöstä sekä tietojen ja taitojen rakentumisesta Kriittisen ajattelun työpaja : näkökulmia kulttuuriseen kestävyyteen Tutkivaa ja kehittävää oppimista öljyntorjunnan johtamiskoulutuksessa : tutkinto-opiskelijoiden ja käytännön toimijoiden yhteisöllinen oppimisprosessi Tulevaisuudenverstas kestävää kehitystä edistävässä koulutuksessa Keskustelua ja toimenpidesuosituksia Baltic 21E -ohjelma |