Kontingenssi ja koulutuspolitiikka: vertailevan tutkimuksen teoreettisia edellytyksiä etsimässä
Finna-arvio
Kontingenssi ja koulutuspolitiikka: vertailevan tutkimuksen teoreettisia edellytyksiä etsimässä
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Tiivistelmän kieli |
englanti |
Huomautukset |
Tutkimusartikkeli. Artikkelissa tarkastellaan suomalaisten luokanopettajien maisteritutkintomallin syntyä 1970-luvulla ja suomalaisen perusopetuksen arviointimallin (SPAM) kehitystä 1990-luvulta lähtien kontingenssin näkökulmasta. Koulutuspolitiikan todentumisen monimutkaisuus. Opetushallitus, opetusministeriö. Vertaileva koulutustutkimus. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Lisätiedot | Hannu Simola, Risto Rinne |