Haku

Sotatieteellisten perustutkintojen pedagoginen käsikirja 2010

QR-koodi

Sotatieteellisten perustutkintojen pedagoginen käsikirja 2010

Sotatieteellisiin perustutkintoihin liittyvää opetussuunnitelmatyötä voidaan tarkastella useasta näkökulmasta. Sotatieteellisten perustutkintojen nykyinen, vuonna 2006 käyttöönotettu tutkintorakenne perustuu Bologna-prosessiin ja sotatieteellisten opintojen suunnitteluun on vaikuttanut muun muassa Puolustusvoimien palkatun henkilöstön osaamisen kehittämisen strategia sekä Maanpuolustuskorkeakoulun strategia. Sotatieteellisen opetuksen pedagogista toteutusta kuvaillaan pedagogisessa käsikirjassa edellä mainittuihin asiakirjoihin perustuen. Niissä on sitouduttu jatkuvan ja elinikäisen oppimisen periaatteeseen, koulutusjärjestelmän kehittämiseen ja yhteensopivuuteen sekä oppimismahdollisuuksien kehittämiseen. Opetus tulee suunnitella ja toteuttaa monimuotoisesti edellä mainittujen asiakirjojen mukaisessa hengessä. Opetussuunnitelmatyötä tarkastellaan käsikirjassa myös opetuksen kehittämisen näkökulmasta osana laajempaa laadunvarmistustyötä.

Tallennettuna: