Sökning

Tampereen yliopistosta 2012 valmistuneiden työelämään sijoittuminen

QR-kod

Tampereen yliopistosta 2012 valmistuneiden työelämään sijoittuminen

Employment Survey of Tampere University Graduates 2012

Selvityksessä kartoitettiin Tampereen yliopistosta vuonna 2012 valmistuneiden maisterien ja lääketieteen lisensiaattien työllistymistä. Kysymyslomakkeen ensimmäisessä osiossa selvitettiin vastaajien työllisyystilannetta kysymällä mm. työsuhteen laadusta, työtehtävistä ja työssäoloajasta. Lisäksi kysyttiin vastaajan opintojen aikaisesta työnteosta. Toisessa osiossa kartoitettiin työnhakuprosessiin liittyviä asioita: nykyisen työn saamiseen käytettyjä työnhakukanavia ja työpaikan saamiseen vaikuttaneita ja työllistymisvaikeuksia aiheuttaneita tekijöitä Kolmannessa osiossa tiedusteltiin vastaajan tyytyväisyyttä sekä nykyiseen työtilanteeseensa että Tampereen yliopistossa suoritettuun tutkintoon. Lisäksi kartoitettiin erilaisten taitojen, kuten oman alan osaamisen, viestintätaitojen ja ongelmanratkaisutaitojen, tärkeyttä nykyisessä työssä ja näiden kehittymistä yliopisto-opintojen aikana. Samoin kysyttiin opiskeluun kuuluneen harjoittelun merkitystä työllistymisen kannalta. Lopuksi kysyttiin vastaajan tulevaisuudensuunnitelmia opiskeluun liittyen ja tiedusteltiin vastaajan toiveita Tampereen yliopiston alumnitoimintaan liittyen. Taustamuuttujina ovat koulutusala, tutkinto, tiedekunta, tutkinnon aloitusvuosi luokiteltuna, sukupuoli, lääni ja edellinen tutkinto.

The survey charted the employment situation and job placement of persons who had graduated from the University of Tampere in 2012. Current employment situation, employment history before and after graduation, and experiences of unemployment after graduation were investigated. The respondents were asked about the nature of their current job and whether the job was commensurate with their qualifications. One topic covered job searching methods used. The respondents were asked which factors had been the most important in obtaining their current job and which factors may have hindered or prevented them from finding a job. Views were probed on whether they had gained useful skills and abilities (e.g. information seeking skills, social skills, language skills, problem solving skills) from their studies. Satisfaction with the degree and plans for further study were also surveyed. Background variables included the respondent's gender, region, and information on the degree (degree programme, faculty, field of study and time of starting studies).

Sparad: