Sökning

Maaseutubarometrit

QR-kod

Maaseutubarometrit

Rural Finland

Maaseutubarometri on jatkoa Sitran vuosina 2009 ja 2011 toteuttamille Maamerkit-barometreille. Barometri selvittää kansalaisten, yrityspäättäjien, julkisen sektorin päättäjien, median sekä maaseutuasiantuntijoiden maaseutukäsitystä. Tavoitteena on myös löytää maaseudun uusia ilmiöitä ja mahdollisuuksia. Barometri sisältää mm. seuraavia teemoja: hyvän elämän elementit, mielikuvat maaseudusta, oma maaseutusuhde, elinkeinot ja yrittäminen, yrittäjyys, maaseudun kehittäminen, maaseudun tulevaisuus sekä merkitys nyt ja tulevaisuudessa. Barometrin kysymyksiä ja kysymysmuotoiluja on muutettu vuosittain. Vertailu aiempien vuosien barometreihin on mahdollista niiden muuttujien kohdalla, joiden kysymystekstit ovat pysyneet samoina. Samoin voidaan vertailla vuosittain eri vastaajaryhmien välisiä vastauksia.

The first two Rural Finland barometers were conducted as part of the Landmarks Programme (2010-2012) of the Finnish Innovation Fund Sitra. The barometers provide information on the relationship of the Finns to the countryside and on their ideas for its future. Respondents are Finnish citizens, business managers, public sector decision-makers, media representatives, and countryside experts. Longitudinal comparison is possible for the variables whose labels have remained the same over the years. It is also possible to compare the responses given by different respondent groups.

Sparad:

Maaseutubarometrit maaseutubaro

Visa hela posten