Juuret ja arvot : etnisyys ja eettisyys - aineen opettaminen monikulttuurisessa oppimisympäristössä
Finna-arvio
Juuret ja arvot : etnisyys ja eettisyys - aineen opettaminen monikulttuurisessa oppimisympäristössä
Tallennettuna:
Ulkoasu |
IV, 469, [4] s. : kuvitettu ; 21 cm |
---|---|
Kieli |
suomi |
Tiivistelmän kieli |
swe eng |
Huomautukset |
Parts in english. Teksti osin ruotsiksi ja englanniksi |
Julkaisija |
Helsinki :
Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos,
1995.
|
Sarja | Tutkimuksia / Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos, ISSN 0359-4203; 150. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Lisätiedot | Ainedidaktiikan symposiumi Helsingissä 3.2.1995 ; Seppo Tella (toim.) |
ISBN |
951-45-7027-8 nidottu |
Kontrolloimaton nimeke |
Opettaja ja moraali Etninen identiteetti Autenttinen oppiminen opettajaksi opiskelussa Kansallinen kulttuurikasvatus Oppilaantuntemus kokeilukohteena Etiikka ja reflektointi Etiikan etnisyys - onko etiikka suhteellista? Filosofian olemus, opettaminen, valta? Filosofian ja elämänkatsomustiedon rajankäyntiä Mitä on moraalinen lahjakkuus? Uskonnollinen ja katsomuksellinen yleissivistys uskonnonopetuksen tavoitteena Karl Marxin perintö sekä yhteiskuntafilosofian opettaminen : miten elämänkatsomustieto ja filosofia vastaavat ajankohtaistuvaan haasteeseen? Historianopetuksen perusteet tarkistettiin Englannissa Matka arkiympäristöstä toiseen todellisuuteen - prosessiviestintä kuvaamataidon ja äidinkielen integraationa Lahjakas oppilas lukijana ja tutkijana Suomea kaikille kansoille - mutta miten? Kieltenopetus ja kasvatuksen arvojärjestelmät Future class teachers' images of their school-time teachers of physics, mathematics, and foreign languages Ympäristötietoisuuden selkeyttäminen Ympäristökasvatus eettisenä kasvatuksena paikallisen kulttuurin omaksumisessa Oppimateriaalit ja ympäristökasvatus peruskoulun yläasteella Luokkahuoneen eläinantigeenit - opettajan ja oppilaan painajainen Aluetietoisuus opetuksessa Kappaleen liikeradan ennakoiminen pyörivällä alustalla Graafinen mittausohjelmakehitin fysiikan opetuksessa Ymmärtävätkö yläasteen oppilaat palamisilmiön? Fysiikan oppimisesta teoreettisia perusteita ja kaksi esimerkkiä Eettisiä näkökohtia kotitalouden opetuksessa Sisältötiedon merkitys käsityön didaktiikassa Käsityön uusi opetussuunnitelma - tasa-arvoa vai asennekasvatusta Otto Salomonin periaatteet käsityönopetuksen kehittämisen lähtökohtina - taito- vai taidekäsityö? Kan eleverna tillämpa slöjdkunskap? Teknologiakasvatus teknisen työn opetuksessa Opiskelijavalinnan teknologisointi teknisen työn aineenopettajiksi koulutettavien valinnoissa Mittausautomaation opetuskäytön kehittäminen toimintatutkimuksen keinoin Modernit oppimisympäristöt luonnontieteiden ja teknologian opetuksessa Components of media communication education Luokkamuotoista etäopetusta kehittämässä Kilpisjärvi-projektin ensimmäisen lukukauden kokemuksia Kuuleeko Vihti? - kokemuksia etäopetusharjoittelusta Tietokonepelit osana oppimisympäristöä : tasa-arvon näkökulma Etnomatematiikka luokanopettajan koulutuksessa Miksi juuri minut tulisi valita musiikinopettaja koulutukseen? : opiskelijat taitojensa arvioijina musiikkikasvatuksen valintakokeissa |