Digitalisaation vaikutukset yksilön kuluttajakäyttäytymiseen
Digitalisaation vaikutukset yksilön kuluttajakäyttäytymiseen
Digitalisaatio on integroitunut osaksi kaikkea nyky-yhteiskunnissa, ainakin län-simaissa, eikä kulutusympäristö ole poikkeus. Muuttuva kulutusympäristö asettaa uusia haasteita niin yksilöille, kuin organisaatioillekin käynnissä olevan digitaalisen muutoksen aikana. Muutokset ovat nopeita ja laajoja. Teknologia sekä niiden sovellukset kehittyvät ennennäkemättömällä vauhdilla, joka johtaa myös tuotteiden ja palveluiden nopeaan kehittymiseen sekä uusien ideoiden ja konseptien syntymiseen. Tämä tutkimus pyrkii selvittämään, mitkä ovat digi-talisaation merkittävämpiä muutoksia yksilön kuluttajakäyttäytymiselle ja tar-kastelemaan niiden merkittävyyttä. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauk-sena ja siinä käytettiin lähteiden hakuun pääasiassa kahta elektronista kirjastoa sekä erityisen hyväksi katsottujen lähteiden lähdeluetteloita. Digitalisaatiolla havaittiin olevan merkittävä vaikutus kulutusympäristöön ja sen kautta kulut-tajien kulutustyyleihin, päätöksentekoon sekä käyttäytymisen motiiveihin.
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet |