Luokanopettajien näkemyksiä avoimista oppimisympäristöistä ja yhteisopettajuudesta
Luokanopettajien näkemyksiä avoimista oppimisympäristöistä ja yhteisopettajuudesta
Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää opettajien näkemyksiä avoimesta oppimisympäristöstä ja yhteisopettajuudesta sekä avoimen oppimisympäristön vaikutuksia opetukseen. Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena haastattelemalla neljää luokan opettajaa remontoidun koulun uusissa avoimissa oppimisympäristöissä. Analyysinä käytettiin sisällönanalyysiä. Haastatellut opettajat kuvasivat kokemuksien avoimista oppimisympäristöistä olleen positiivisia ja avoin oppimisympäristö mahdollisti yhteisopettajuuden toteutumista. Koulukulttuurin muutos ja remontin toteutuminen olivat herättäneet monenlaisia tunteita, mutta tyytyväisyys toteutuneisiin tiloihin ja opetusmuotoon oli vallitseva kokemus. Tilan koettiin tuoneen opetukseen uusia mahdollisuuksia.
Language |
Finnish |
---|---|
Subjects | |
Access | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities). |