Haku

Pelillisyys sähköisessä itseoppimisessa

QR-koodi

Pelillisyys sähköisessä itseoppimisessa

Tutkimukseni käsittelee pelillisyyden vaikutusta sähköiseen itseoppimiseen. Sähköinen itseoppiminen tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia oppimisen tehokkaaseen ja kustannustehokkaaseen toteuttamiseen ja mittaamiseen, mutta haasteena on tukea ja kehittää oppijan motivaatiota. Pelillisyys tunnistetaan keinona sitouttaa ja motivoida oppijaa. Tutkimuksessa tunnistetaan kirjallisuuden perusteella keinoja ja menetelmiä, joilla pelillisyyttä sähköisessä itseoppimisessa voidaan toteuttaa, käsitellään menetelmiä oppimisteorioiden näkökulmasta, ja arvioidaan muutamia esimerkkipelien pelillisyyden onnistumista. Tutkimukseni johtopäätös on, että hyvin toteutettuna pelillisyys lisää oppijan motivaatiota ja oppimisympäristössä käytettyä aikaa, mutta pelillisyyden toteutus on usein puutteellinen.

Tallennettuna: