Haku

Yrityksen palvelukeskuksen käyttöönotto ja prosessien ulkoistaminen

QR-koodi

Yrityksen palvelukeskuksen käyttöönotto ja prosessien ulkoistaminen

Tässä opinnäytetyössä kuvataan kohdeorganisaation palvelukeskuksen käyttöönoton suunnittelua ja toteutusta, olemassa olevien prosessien läpikäyntiä ja standardointi palvelukeskusmalliin sopivaksi. Opinnäytetyössä käsitellään kohdeorganisaation Suomen palkkahallinnon toimintojen siirtämistä yrityksen palvelukeskukseen Intian Bangaloreen.

Palvelukeskus on perustettu yli 10 vuotta sitten Intian Bangaloreen, jossa toimii Global Delivery Service tiimi. Global Delivery Service tiimiin on siirretty useita toimintoja Suomen palkanlaskentaan liittyen. Kokonaisvaltaista palkanlaskennan ulkoistamista työ ei käsittele, koska palvelukeskukseen on mahdotonta siirtää sellaisia töitä, mitkä vaativat Suomen lainsäädännön sekä työehtosopimusten tulkintaa.

Opinnäytetyö sisältää myös kirjoittajan oman mielipiteen palkkahallinnon toimintojen siirtämisestä ja sen onnistumisesta, koska kirjoittaja on itse perehdyttänyt ja kouluttanut palvelukeskuksen henkilöstön Suomessa käytössä oleviin prosesseihin sekä miten prosesseja johdetaan, ylläpidetään ja kuinka seurataan työn laatua jota palvelukeskuksen henkilöstö tuottaa. Työssä käsitellään myös koulutusta jota on järjestetty palvelukeskuksen henkilöstölle sekä kuinka henkilöstön ammattitaitoa ylläpidetään.

Pohdintaosuudessa kerrotaan, että melko yksinkertaisen järjestelmän käyttöönotto onnistui yrityksessä hyvin, ja suuremmilta sovellukseen liittyviltä ongelmilta on vältytty.

Tallennettuna: