Haku

Liiketalouden ilmiöt

QR-koodi

Liiketalouden ilmiöt

Tämä opinnäytetyö tutkii liiketalouden ja työelämän ilmiöitä Hämeenlinnan Ammatti-korkeakoulussa. Tavoitteena on tutkia millaisia työelämän ilmiöitä liiketalouden koulu-tusohjelmassa on tarkasteltu vuosina 2016-2019. Työ toteutettiin aineistoanalyysin avulla ja toimeksiantaja toimi Hämeen Ammattikorkeakoulun työelämäpalvelut. Tut-kimuksen pääpaino on markkinoinnin osaamisalan opinnäytetöiden ilmiöissä.

Työn teoriaosuudessa käsitellään aineistosta esille nousevia ilmiöitä ja muita työelä-mään ajankohtaisesti liittyviä teemoja. Työn teoriapohjassa lähteinä käytettiin digitaa-lisia julkaisuja ja yhtä digitaaliseen markkinointiin liittyvää kirjallista lähdettä. Teoria-osuuden tarkoituksena on käydä aineisto esillä nousevia ilmiöitä teoreettisemmalla tasolla.

Opinnäytetyön tuloksena voidaan todeta että digitalisaatio ja asiakaslähtöisyys ovat keskeisempiä työelämän ilmiöitä robotiikan ja henkilöbrändäyksen ohella. Yksittäisiä isoja nykypäivän nousevia ilmiöitä ovat mobiilisovellusten hyödyntäminen liiketoimin-nassa ja markkinoinnissa tuotteiden ja palveluiden tarinallisuus. Vaikka monessa opin-näytetyössä aiheet ja teemat olivat samanlaisia ja ilmiöiden havainnointi hankalaa on opinnäytetyö hyvä kuvaus viime vuosien työelämän ilmiöistä.

Tallennettuna: