Haku

NORDEAN KESÄKISA 2009

QR-koodi

NORDEAN KESÄKISA 2009

Opinnäytetyö tutkii Nordeassa vuosittain järjestettävää kesäkisaa. Kesäkisa on Nordean kesätyöntekijöille järjestettävä myyntikilpailu, jonka tarkoituksen on innostaa kesätyöntekijöitä myyntityöhön ja hyödyntää kesän vilkas myyntikausi. Kilpailuun osallistuvat kaikki Nordean kesätyöntekijät. Vuosittain parhaiten kesäkisassa pärjänneet palkitaan rahastolahjoilla.

Kilpailun mittareina toimivat vuosittain valikoitavat tuotteet, jotka olivat vuonna 2009 uudet check-in-asiakkuudet, maksukortit, ajanvarauksien varaaminen ja säästämisen tuotteet. Eri kilpailutuotteet on pisteytetty niiden vaativuuden mukaan, sillä esimerkiksi säästämistuotteiden myynti vaatii enemmän paneutumista kuin pelkkien ajanvarauksien varaaminen.

Opinnäytetyö toteutettiin kesä-lokakuussa 2009. Teoriaa ja kilpailukokemuksia kerättiin kesäkisan aikana ja kisan päätteeksi 25 kilpailijalle lähetettiin kysely kesäkisasta. Vastaajat arvioivat kisan eri osa-alueita ja vastasivat kirjallisesti avoimiin kysymyksiin. Kyselyssä esiin tulleet palautteet ja kehitysideat puntaroitiin ja tiivistettiin yhdeksi paketiksi syys- ja lokakuun aikana.

Kyselyn perusteella kesäkisaan löytyi uusia toimintatapoja, joilla kilpailua voitaisiin kehittää entistä paremmaksi. Kilpailun seurantaa voitaisiin muuttaa enemmän henkilökohtaiseen suuntaan, jolloin jokainen kilpailija saisi esimieheltään enemmän palautetta toiminnastaan. Kyselyn perusteella kesäkisaan löytyi myös uusia kilpailukategorioita.

Tallennettuna: