Haku

Digitaalisten pelien hyödyntäminen matkailussa : Case Kainuu

QR-koodi

Digitaalisten pelien hyödyntäminen matkailussa : Case Kainuu

The Utilisation of Digital Games in Tourism : Case Kainuu

Tähän raporttiin on koottu Kajaanin ammattikorkeakoulussa toteutetun Peliosaamisen hyödyntäminen matkailussa -hankkeen tulokset. Hanketta rahoitti Euroopan sosiaalirahasto. Hankkeen yhteistyökumppanina toimi Karelia-ammattikorkeakoulu. Hanke käynnistyi helmikuussa 2014 ja jatkui lokakuun loppuun.

Raportissa tarkastellaan seuraavia kysymyksiä: • Minkälaisia esimerkkejä ja tapoja digitaalisten pelien matkailullisesta hyödyntämisestä maailmalta on löydettävissä? • Mitä mieltä kainuulaiset matkailuyrittäjät ovat pelillisyyden hyödyntämismahdollisuuksista? • Mitä näkemyksiä kainuulaisilla pelikehitysyrityksillä ja pelitiimeillä on pelien matkailukäytöstä? • Minkälaisilla toimenpiteillä Kainuun matkailun pelillistämistä voitaisiin edistää?

Raportin aineistoina käytettiin alan kirjallisuutta, internetistä löydettyjä esimerkkejä matkailun pelillisestämisestä sekä matkailu- ja pelialan yrittäjien haastatteluja.

Tallennettuna: