Digitaalisten pelien hyödyntäminen matkailussa : Case Kainuu
Digitaalisten pelien hyödyntäminen matkailussa : Case Kainuu
Tähän raporttiin on koottu Kajaanin ammattikorkeakoulussa toteutetun Peliosaamisen hyödyntäminen matkailussa -hankkeen tulokset. Hanketta rahoitti Euroopan sosiaalirahasto. Hankkeen yhteistyökumppanina toimi Karelia-ammattikorkeakoulu. Hanke käynnistyi helmikuussa 2014 ja jatkui lokakuun loppuun.
Raportissa tarkastellaan seuraavia kysymyksiä: • Minkälaisia esimerkkejä ja tapoja digitaalisten pelien matkailullisesta hyödyntämisestä maailmalta on löydettävissä? • Mitä mieltä kainuulaiset matkailuyrittäjät ovat pelillisyyden hyödyntämismahdollisuuksista? • Mitä näkemyksiä kainuulaisilla pelikehitysyrityksillä ja pelitiimeillä on pelien matkailukäytöstä? • Minkälaisilla toimenpiteillä Kainuun matkailun pelillistämistä voitaisiin edistää?
Raportin aineistoina käytettiin alan kirjallisuutta, internetistä löydettyjä esimerkkejä matkailun pelillisestämisestä sekä matkailu- ja pelialan yrittäjien haastatteluja.
Ulkoasu |
37 |
---|---|
Kieli |
suomi |
Aiheet | |
ISSN |
1458-915X |