Haku

Vartioimisliikkeen asiakastyytyväisyystutkimus

QR-koodi

Vartioimisliikkeen asiakastyytyväisyystutkimus

Opinnäytetyöni aihe on vartioimisliikkeen hälytysvalvontapalveluita ostavien asiakastyytyväisyyden tutkiminen tilastollisia menetelmiä käyttäen. Tutkimus on toteutettu vartioimisliikkeen pyynnöstä ja yksilöllisesti heidän tarpeitaan varten. Tutkittavan vartioimisliikkeen palvelupäällikkö on tehnyt aikaisemmin yksittäisiä suppeita tutkimuksia uusien asiakkaiden tyytyväisyydestä palveluun, mutta laajamittaisempaa tutkimusta nykyisistä asiakkaista ei ole tehty. Asiakastyytyväisyystutkimus on yrityksen liiketoiminnan nykytilan tarkasteluun ja liiketoiminnan kehittämiseksi tarkoitettu työväline. Tässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa on tutkittu myös asiakkaiden mielipidettä yksittäisten hälytysvalvontapalveluun kuuluvien toimintojen osalta. Tutkimuksen kysymyssarja on jaettu eri osiin: asiakaspalveluun, myyntitilanteeseen, asennukseen, hälytyskeskuksen ja vartijoiden toimintaan sekä yleisiin palveluun liittyviin osiin. Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä on selvitetty kirjallisuuskatsauksen erusteella teoreettinen viitekehys, joka vaikuttaa asiakkaan kokemaan tyytyväisyyteen, palvelun laatuun ja uskollisuuteen. Tilastollisten menetelmien avulla olen analysoinut asiakkaiden vastaukset kyselylomakkeen kysymyksiin. Näiden vastausten perusteella olen saanut selville miten nykyiset asiakkaat suhtautuvat palveluun ja löytänyt kehittämiskohteita. Tutkimus on osoittanut, että suurin osa tutkittavan vartioimisliikkeen asiakkaista on tyytyväisiä saamansa palvelun laatuun. Tutkimuksessa on tullut ilmi, että asiakkaiden kokemukset ovat melko yhteneviä ja he voivat suositella ostamansa palvelun eri osa alueita tuttavilleen. Kehitysehdotuksia on löydetty esimerkiksi myyntitilanteesta, jolloin asiakkaalta tulisi tarkemmin kysyä, onko hän saanut riittävästi tietoa palvelusta, jota hän aikoo hankkia.

Tallennettuna: