Haku

Tunnusluvut myynnin tukena : Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera

QR-koodi

Tunnusluvut myynnin tukena : Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera

Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää tunnuslukuanalyysin käyttömahdollisuuksia eläkevakuutusyhtiön harjoittamaan asiakashankintaan. Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Etera ja varsinkin sen myyntiosasto oli kaivannut apua asiakashankintaan.

Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, johon sisältyi toimeksiantajan tiloissa pidetty koulutustilaisuus tunnuslukuanalyysista, tämän koulutustilaisuuden tuottaman materiaalin pohjalta tuotettu myynnin käsikirja ja raportti. Teoreettinen viitekehys koostui toimialan ja yrityksen tuotteiden sekä tunnuslukuanalyysin kuvaamisesta. Työssä käytettiin laajasti alan kirjallisuutta lähteinä. Lisäksi yhtenä tärkeänä lähteenä olivat kohdeyrityksen omat verkkosivut.

Opinnäytetyön lopputuloksena oli saatu apuvälineet Eteran myyntiosastolle asiakashankintaan. Myynnin käsikirja on sellaisessa muodossa, että sitä voidaan käyttää jokapäiväisessä asiakastyössä apuvälineenä ja myyntiosaston myyntipäälliköt voivat tarkistaa sieltä tarvitsemansa tiedot mahdollisimman helposti.

Myynnin käsikirjaan valitut tunnusluvut valikoituivat Eteran oman toimialan tarpeista. Koska opinnäytetyö tehtiin myyntiosastolle, myös myynnin näkökulma oli otettu huomioon.

Tallennettuna: