Sökning

Visuell Marknadsföring : Ett examensarbete om visuella marknadsföringsmetoder i samarbete med IKEA Reso.

QR-kod

Visuell Marknadsföring : Ett examensarbete om visuella marknadsföringsmetoder i samarbete med IKEA Reso.

Arbetets syfte är att planera olika produktpresentationer för IKEA Resos skyltfönster. Produktpresentationerna baserar sig på den lärdom jag fått från research bland böcker och texter och genom den observation jag gjort i övriga affärer. Produkterna som används i arbetet är alla ur IKEAs eget sortiment och en stor del tillhör julsortimentet för julen 2013. Som slutprodukt presenteras IKEAs julsortiment på fyra olika sätt utifrån fyra olika visuella marknadsföringsmetoder för skyltfönster; symmetrisk gruppering, asymmetrisk gruppering, triangelkomposition och repetition. Resultatet visar några exempel på hur man kan anpassa visuella marknadsföringsmetoder till affärer med ett brett sortiment. Det främsta målet med arbetet är att sätta all teoretisk information på prov. Målet är att få uppleva hur det är att planera ett skyltfönster från början och att presentera ett sortiment på ett så tilltalande sätt som möjligt. Strävan är också att lyckas skapa inspirerande produktpresentationer för IKEA Reso som de någon gång kan få användning för.

Sparad: