Opetussuunnitelman uudistaminen korkeakoulussa. Osa I: koulutuksen tarkoitus
Finna-arvio
Opetussuunnitelman uudistaminen korkeakoulussa. Osa I: koulutuksen tarkoitus
Oamk_Journal_121_2022.pdf
(Oulun ammattikorkeakoulu - Theseus)
Suomalaisessa koulutusjärjestelmässä korkeakouluilla on merkittävä itsemääräämisoikeus opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Lainsäädäntö määrittelee lähinnä opintojen rakenteen, laajuuden sekä tutkintojen tason kansallisen viitekehyksen mukaan (tasot 6–8). Tutkintokoulutusten opetussuunnitelmia on uudistettava aika-ajoin, tyypillisesti työelämän osaamisvaatimuksiin nivoutuen. Kuvaan kolmiosaisessa blogikirjoitussarjassa opetussuunnitelmien uudistamisen kolmivaiheisen toteutusmallin ja käsittelen esimerkkien kautta mallin hyödyntämistä tutkintokoulutuksen opetussuunnitelmauudistuksessa.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | 121 |
Aiheet | |
ISSN |
2737-0550 |