Haku

Brändin visuaalisen ilmeen uudistuksen vaikutus brändimielikuvaan : Case X

QR-koodi

Brändin visuaalisen ilmeen uudistuksen vaikutus brändimielikuvaan : Case X

Tässä opinnäytetyössä tutkittiin paikallispankin brändimielikuvaa sekä pankin visuaaliseen ilmeeseen tehtyä muutosta. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, vaikuttavatko brändin visuaaliseen ilmeeseen tehdyt muutokset brändimielikuvaan ja minkälainen brändimielikuva asiakkailla on tästä kyseisestä toimijasta.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena, jossa aineistonkeruumenetelmänä oli informoitu kysely. Tutkimuksen perusjoukoksi rajautui Lappeenrannan konttorin päivittäis- ja ajanvarausasiakkaat.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui brändäyksestä sekä visuaalisesta markkinoinnista. Teoriaosuuden ensimmäisessä luvussa käsiteltiin brändiä, sen muodostumista ja brändin merkitystä asiakkaalle, jotta saatiin luotua monipuolinen kokonaiskäsitys siitä, mistä elementeistä brändimielikuva muodostuu. Toinen osa teoriasta keskittyi käsittelemään visuaalista markkinointia, erilaisia visuaalisen viestinnän keinoja ja tässä luvussa analysoitiin myös case-yrityksen visuaalisen viestinnän merkityskokonaisuuksia ja visuaaliseen ilmeeseen valittujen elementtien symbolisia merkityksiä.

Toimeksiantaja on tutkimuksessa salattu, joten osa opinnäytetyöstä ja tutkimuksen tuloksista on salattu.

Tallennettuna: