Taideterapeuttisia menetelmiä käyttävän kiertävän koulusosionomin toimintamallin kehittäminen perusopetuksen oppilashuoltoon
Taideterapeuttisia menetelmiä käyttävän kiertävän koulusosionomin toimintamallin kehittäminen perusopetuksen oppilashuoltoon
Aalto_Juuso.pdf
(Satakunta University of Applied Sciences - Theseus)
Opinnäytetyössä kehitin Taideterapeuttisia menetelmiä käyttävän kiertävän koulusosionomin toimintamallin perusopetuksen oppilashuoltoon. Opinnäytetyö oli kehittämistyö. Kehittämistyö perustui sekä kuvataideterapeuttisia menetelmien kokeiluihin varhaiskasvatuksessa, yläkoulussa ja aikuislukiossa, että tietoperustaan kuvataideterapeuttisista menetelmistä, niiden sopivuudesta kouluun ja nuorten psykososiaalisen tuen tarpeesta.
Opinnäytetyö esittelee taideterapeuttisen työskentelyn perusperiaatteet ja sen miten se vaikuttaa ihmiseen, miten kiertävän koulusosionomin malli toimii ja miten kiertävän työote mahdollistaa kuvataideterapeuttisten menetelmien käyttämisen mahdollisimman tehokkaasti ja laadukkaasti.
Saved in:
Language |
Finnish |
---|---|
Subjects |