Reaaliaikaset jälkikäsittelyn algoritmit
Reaaliaikaset jälkikäsittelyn algoritmit
parsama_kimmo.pdf
(Seinäjoen ammattikorkeakoulu - Theseus)
Työn tarkoituksena oli tutusta pelikehityksessä käytettäviin reaaliaikaisiin jälkikäsittelyalgoritmeihin. Näitä algoritmeja voidaan käyttää parantamaan videopelien tai reaaliaikaisten animaatioiden kuvanlaatua.
Työssä tutkittiin ensin jälkikäsittelyä ja digitaalista kuvankäsittelyä yleisesti. Tämän jälkeen käytiin eräiden jälkikäsittelyn algoritmien teoriaa läpi. Lopuksi kaikki esitellyt algoritmit toteutettiin ja testattiin.
Työssä käydyt algoritmit antavat grafiikkaohjelmoijille ja pelinkehittäjille hyvän pohjan, mistä voi lähteä kehittämään oman pelimoottorin jälkikäsittelyä.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet |