Haku

Hyvä olo, parempi mieli? : asiakastyytyväisyystutkimus Tampereen Kylpylän hoito-osastolle

QR-koodi

Hyvä olo, parempi mieli? : asiakastyytyväisyystutkimus Tampereen Kylpylän hoito-osastolle

Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyys Tampereen Kylpylän hoito-osastolla keväällä 2008. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä hoito-osaston asiakkaat ovat Kylpylässä ja hoito-osastolla kohtaamistaan asiakastyytyväisyyteen vaikuttavista seikoista. Lisäksi tutkittiin, eroavatko eri-ikäisten vastaajien mielipiteet toisistaan.

Opinnäytteen teoriana käytettiin matkailualan yrityksille mukailtua ryhmittelyä, jonka mukaan näiden asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia asioita ovat henkilöstö-, matkailupalvelu-, miljöö- ja tukijärjestelmäkontaktit. Nämä pitävät sisällään kaiken kanssakäymisen yrityksen henkilökunnan ja muiden asiakkaiden välillä, matkailupalvelun teknisen toimivuuden ja kyvyn tuottaa elämyksiä, yrityksen siisteyden, sisustuksen ja tunnelman sekä varaus- ja laskutusjärjestelmät.

Satunnaisotantana toteutettuun asiakastyytyväisyystutkimukseen vastasi 48 hoito-osaston asiakasta. Saatujen tulosten perusteella voidaan todeta, että vastaajat olivat pääosin todella tyytyväisiä kaikkiin tutkittuihin asiakastyytyväisyyteen vaikuttaviin osa-alueisiin, eikä suuria eroja eri-ikäisten vastaajien mielipiteissä ollut.

Lisäksi opinnäytetyö käsittelee terveys- ja wellness-matkailua ja näiden historiaa.

Tallennettuna: