Haku

Ohjelmapalvelutuotteen suunnittelu : case Ilves Bar & Night

QR-koodi

Ohjelmapalvelutuotteen suunnittelu : case Ilves Bar & Night

Sokos Hotel Ilveksen yökerho Ilves Bar&Night on tarjonnut asiakkailleen unohtumattomia iltoja jo vuodesta 1986. Tampereen yökerhojen välinen kilpailu asiakkaista hiljenneille perjantai-illoille loi tarpeen kehittää jotain uutta. Tehtävänä oli ideoida Ilves Bar&Night:ille uutta tapahtumasarjaa ja niiden sisältöä vuodelle 2013, jotka toteutettaisiin joka toinen perjantai. Työn tarkoituksena on toimia käsikirjana onnistuneen tapahtuman suunnittelussa sekä antaa uusia ideoita tapahtumien tuottajille.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään uusien ideoiden tuottamista sekä tapahtuman suunnittelua ja toteuttamista. Teoriaosuus sisältää myös pohdintaa markkinointiviestinnän eri kilpailukeinoista ja niiden tärkeydestä tapahtumaa järjestettäessä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Tutkimus toteutettiin kahdella ryhmähaastattelulla, joissa toisessa ryhmässä oli tapahtumaorganisaation johtoryhmä ja toisessa yökerhon työntekijöitä sekä kanta-asiakkaita. Tutkimuksessa oli tarkoitus selvittää monesta eri näkökulmasta uusia ideoita, toiveita ja mielipiteitä suunnitteilla olevia tapahtumia ajatellen.

Tutkimustuloksilla saatiin Ilves Bar&Night:in vuonna 2013 järjestettäville tapahtumailloille uusia kehitysideoita sekä hyvät lähtökohdat tapahtumien järjestämisen onnistumiselle. Yökerho voi myös jatkossa käyttää tutkimusta uusien tapahtuma- ja teemailtojen suunnittelussa, sillä se toimii viitekehyksenä mille tahansa yökerhossa järjestettävälle tapahtumalle.

Tallennettuna: