Haku

Asiakastyytyväisyys, tunnettuus ja mielikuvat : case: Ravintola Tomate

QR-koodi

Asiakastyytyväisyys, tunnettuus ja mielikuvat : case: Ravintola Tomate

Tämä opinnäytetyö tehtiin turkulaiselle espanjalaistyyliselle ruokaravintolalle, Restaurante Tomatelle. Opinnäytetyömme tarkoituksena oli tutkia ravintolan asiakkaiden tyytyväisyyttä ja tyytymättömyyttä ravintolan palveluun, ruoka- ja juomatuotteisiin sekä yleisiin viihtyvyystekijöihin. Lisäksi tavoitteena oli selvittää ravintolan tunnettuuden tasoa potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa sekä heidän mielikuviaan ravintolasta.

Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin ravintolan ilta-asiakkaille 7.9–3.10 välisenä aikana ja hyväksyttyjä vastauksia saatiin 149 kappaletta. Tunnettuus- ja mielikuvakysely tehtiin puolistrukturoituna haastatteluna ja haastattelimme Turun kauppatorilla 60:tä noin 30–50-vuotiasta henkilöä.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella asiakkaat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä ravintola Tomaten toimintaan. Myös asiakkaiden kokonaisarvio ravintolakokemuksesta oli hyvä. Tunnettuus- ja mielikuvakyselyssä selvisi, että Tomaten nimi tunnettiin kohtuullisen hyvin, mutta ravintolasta esille nousseet mielikuvat eivät olleet kovin selkeitä, eikä niihin liittynyt vahvasti mitään kilpailijoista erilaistavia ominaisuuksia.

Tallennettuna: