Haku

OTTELUTAPAHTUMAN KEHITTÄMINEN : Kouvot miesten Korisliiga

QR-koodi

OTTELUTAPAHTUMAN KEHITTÄMINEN : Kouvot miesten Korisliiga

Työssä tutkittaan Kouvojen miesten Korisliigan ottelutapahtumaa. Opinnäytetyön tarkoituksena on tarjota toimeksiantajalle tietoa ottelutapahtumasta katsojan näkökulmasta ja löytää mahdollisia kehityskohteita. Tutkimuksessa tutkitaan sivututkimuksena sosiaalisen median käyttöä ja Kouvojen brändin merkitystä hyödyntävänä tekijänä ottelutapahtuman kokonaiskuvassa.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelumuotoilua, palveluiden markkinointia ja sosiaalisen median hyödyntämistä. Palvelumuotoilun yhteydessä käsitellään palvelupolkua, asiakasymmärrystä, kuluttajakäyttäytymistä ja asiakaskokemusta. Palveluiden markkinointi käsitteli tapahtumamarkkinointia ja brändikuvan merkityksen. Viimeinen teoriaosuus käsitteli sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä.

Päätutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena kyselyllä ja sivututkimus haastatteluilla. Kysely toteutettiin Webropol-järjestelmällä.

Kyselyn tuloksista selviää, että asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä nykyiseen ottelutapahtumaan ja pitävät sitä onnistuneena. Tutkimuksessa saatiin hyödyllistä tietoa koskien kehitettäviä asioita ottelutapahtumassa. Ottelutapahtumasta on tarkoitus tehdä entistä elämyksellisempi ja keskittää Kouvojen brändin rakentaminen ottelutapahtuman ympärille.

Johtopäätöksien osalta eniten kehitettävää on palveluiden toimivuudessa, fanitoiminnassa ja yritysyhteistyön kasvattamisessa.

Tallennettuna: