Haku

The environment query system and the spatial query system used for AI -agency in games, a comparison

QR-koodi

The environment query system and the spatial query system used for AI -agency in games, a comparison

Tutkimuksessa verrattiin kahta tekoälyn tukena käytettävää järjestelmää, joita käytetään ympäristön ja tekoälyagentin välisen vuorovaikutuksen ohjaamisessa, jotta saataisiin tietää kumpi on vertauskriteerien pohjalta kehittyneempi ja moderneihin tarpeisiin vastaava järjestelmä. Aiheesta on löydettävissä hyvin vähän tieteellisiä tekstejä. Ensimmäinen järjestelmistä on EQS, Environment Query System, joka kuuluu Unreal Engine 4 i -pelimoottoriin. Toinen järjestelmä on SQS, Spatial Query System, joka on osa Kythera AIpelimoottoria. SQS havaittiin kehittyneemmäksi ja suunnitteluaatteiltaan kehittäjälle mielekkäämmäksi järjestelmäksi. Vertailun tuloksien ja tulosten perusteluiden toivotaan hyödyttävän niin pelinkehittäjiä, jotka valitsevat pelimoottoria projektilleen, kuin tällaisten järjestelmien kehittäjiäkin.

Tallennettuna: