Haku

Tekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa

QR-koodi

Tekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa

Tämän tutkielman tarkoitus on tarjota katsaus tekoälyn mahdollisuuksiin ja sovelluskohteisiin personoidussa verkkomainonnassa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tekoälyn keinoin mainostajat pystyvät minimoimaan markkinointitoimenpiteisiin kuluvan ajan ja alentamaan mainonnasta syntyviä kustannuksia. Personoidun mainonnan tekoälyratkaisut tarjoavat mainostajille ennennäkemättömän tavan seurata kuluttajien käyttäytymistä, ja tarjota heille henkilökohtaisesti räätälöityä mainossisältöä. Tutkielmassa löydettiin useita erilaisia tekoälyn keinoin toteutettuja mainonnan personointimenetelmiä, joi-hin lukeutuvat muun muassa erilaiset tuotesuosittelujärjestelmät sekä mainos-tilan ostamista tukevat tekoälyratkaisut.

Tallennettuna: