Itsesäätely ja toiminnanohjaus oppimistilanteissa : itsesäätelyn minäpystyvyys ja taitojen kehittäminen alakoululaisilla
Finna-arvio
Itsesäätely ja toiminnanohjaus oppimistilanteissa : itsesäätelyn minäpystyvyys ja taitojen kehittäminen alakoululaisilla
https://bulletin.nmi.fi/2021/03/...ululaisilla/
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Kirjastolle_Lectio%20Praecursoria_Paananen_NMI%20Bulletin.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Viime vuosina kouluihin on istutettu voimallisesti ajatusta siitä, että koulun tehtävä on ohjata oppilaita itseohjautuvuuteen ja vastuun ottamiseen oppimisesta. Itseohjautuvuuden tulee olla yksi kasvatuksen keskeisistä tavoitteista. Ja kuten Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus, 2014, 14–17) mainitaan, perusopetuksen tärkeä tavoite on luoda pohja sivistykselle ja ”sivistykseen kuuluu myös pyrkimys itsesäätelyyn ja vastuunottoon omasta kehittymisestä ja hyvinvoinnista”. Lisäksi ”oppimisprosessistaan tietoinen ja vastuullinen oppilas oppii toimimaan yhä itseohjautuvammin”.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 2 |
Aiheet | |
ISSN |
2342-9046 |