Haku

A Comparison of B2C E-Commerce in Finland, Germany and United Kingdom

QR-koodi

A Comparison of B2C E-Commerce in Finland, Germany and United Kingdom

Kuluttajaverkkokaupan vertailu Suomessa, Saksassa ja Yhdistyneessä Kuningaskunnassa

Verkkokauppa ei ole uusi ilmiö, mutta varsinaisesti se on lyönyt itsensä läpi viimeisen viidentoista vuoden aikan. Verkkokauppaa käytetään eri tavoin eripuolilla Eurooppaa vaikka suurin osa maista on kehittyneitä jälkiteollisia talouksia. Nämä huomiot on tehty samaan aikaan, kun verkkokauppamarkkina kasvaa vuosi vuodelta. Maat vaikuttavan kehittyvän eri tahtiin. Samaan aikaan kuluttajat tulevat aikaisempaa kokeneemmiksi Internetin käyttäjinä ja suhtautuvat sähköiseen markkinapaikkaan aiempaa kriittisemmin. Yrityksilläkin on oma tärkeä roolinsa verkkokaupan kehittymisessä. Verkkokauppatutkimusta onkin tehty kolmella tasolla: yksilö, yritys ja valtio. Tässä diplomityössä pääpaino on Suomen, Saksan ja Yhdistyneen Kuningaskunnan fyysisten tuotteiden verkkokaupan eroissa. Tutkimus on tehty kokeellisella menetelmällä ja data on kerätty toissijaisista. Tutukimuksen tulokset viittaavat siihen, että Suomen, Saksan ja Yhdistyneen Kuningaskunnan välillä ei ole tilastollisesti merkitseviä eroja toimitustapojan osalta. Maksutapojen osalta tutkimus osoittaa, että on olemassa tilastollisesti merkitsevä ero Saksan ja Yhdistyneen Kuningaskunnan välillä.

Tallennettuna: