Haku

Future consumers’ perceptions of sustainability, and their reflections on buying decisions

QR-koodi

Future consumers’ perceptions of sustainability, and their reflections on buying decisions

Tulevaisuuden kuluttajien näkemykset kestävästä kehityksestä ja niiden heijastuminen ostopäätöksiin

Tämän kvantitatiivisen tutkimuksen tarkoituksena on tutkia tulevaisuuden kuluttajien käsitystä kestävästä kehityksestä liittyen liiketoimintaan yleisesti sekä erityisesti metsäteollisuuden alaan. Päämääränä on ymmärtää, mitä he pitävät tärkeänä liiketoiminnan kestävyyteen liittyen ja erityisesti kuinka metsäteollisuus suoriutuu suhteessa kestävyyteen. Edelleen tavoitteena on tutkia kuinka nämä käsitykset näkyvät ostopäätöksissä. Tutkimus tehtiin kvantitatiivisen kyselyn avulla kahdessa maassa, Suomessa ja Hong Kongissa. Kaikki tutkimuksessa käytetty data on primaaria. Tuloksista ilmenee, että kuluttajat pitävät kestävää kehitystä tärkeänä nyt ja tulevaisuudessa. Kestävyys nähdään tärkeänä sekä liiketoiminnassa yleisesti että metsäalalla. Kestävyyden parantamiselle nähdään myös tarvetta metsäalalla. Kestävän kehityksen arvostus ei kuitenkaan näy välittyvän ostopäätöksiin. Ekologisten tuotteiden ostaminen näyttää riippuvan enemmän sattumasta kuin aikomuksesta. Kuluttajat eivät ole proaktiivisia ekologisten tai vastuullisten vaihtoehtojen etsimisessä. Tieto täytyy viedä heille. Ekologisuus sinänsä ei edelleenkään ole vahva myyntiargumentti.

Tallennettuna: