Haku

Visual management in startegic supplier relationship management

QR-koodi

Visual management in startegic supplier relationship management

Visuaalinen johtaminen strategisten toimittajien johtamisessa

Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää, miten visuaalista johtamista voidaan hyödyntää strategisten toimittajien suhteiden johtamisessa globaalissa hankintaorganisaatiossa. Tutkimuksessa pyritään selvittämään mitä tietoa organisaatio tarvitsee päivittäisessä työssään. Tavoitteena on parantaa organisaation tehokkuutta tulevaisuudessa, vähentää hukkaa (muda) ja virheitä, tietojohtamisen prosesseja kehittämällä. Tutkimuksen teoria koostuu tietojohtamista, visuaalisen johtamista ja strategisten toimittajien suhteiden johtamisesta. Tutkimus lisää tietoa visuaalisen johtamisen hyödyntämisestä globaalissa hankintaorganisaatiossa ja tukee aiempien tutkimusten tuloksia tehokkaan tiedon jakamisen hyödyntämisessä hankintatoimessa ja strategisten toimittajien kanssa.

Tämän laadullisen tutkimuksen tiedonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoituja teemahaastatteluita. Lisäksi tutkimuksen valmistelussa hyödynnettiin tapausorganisaation ohjeistusta, prosessikuvauksia, koulutusmateriaaleja ja muuta dokumentaatiota. Kerätty tieto analysoitiin sisällönanalyysin metodeja hyödyntäen. Tutkimuksessa ei käsitellä organisaation oppimista, data-analytiikkaa tai päätöksentekoa. Visuaalisen johtamisen käyttöönotto ei ole osa tätä tutkimusta aikataulujen takia. Tapaustutkimus toteutettiin kansainvälisessä teknologiateollisuuden alan yrityksessä, jonka pääkonttori sijaitsee Suomessa.

Tallennettuna: