Haku

Hälsofrämjande tjänster på hotell

QR-koodi

Hälsofrämjande tjänster på hotell

Maailmanlajuisesti kasvava terveystietoisuus sekä terveyden ja hyvinvoinnin tavoitteleminen ovat vaikuttaneet monien ihmisten arvoihin ja elämäntapoihin. Terveys on yksi vanhimmista matkailumotiiveista, mutta koskaan ennen ei terveysmatkailun tarjonta ole ollut yhtä laajaa kuin nyt. Jopa sellaiset ihmiset, jotka matkustavat muista kuin terveyssyistä, vaativat usein terveyttä edistäviä palveluja matkoillaan. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää hotellien terveyttä edistävien palvelujen tärkeys sellaisille henkilöille, jotka pääasiassa matkustavat muista kuin terveyssyistä. Tutkimuksen toisena tarkoituksena on selvittää, mitä mieltä hotellivieraat tänä päivänä ovat Crowne Plaza Helsingin kunto & spa -osastosta sekä tarjota näin Forever Töölö Health Club & Day Spalle (kunto & spa -osasto) ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys käsittelee kahta pääteemaa: asiakaskäyttäytymistä ja palvelumuotoilua. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivisia haastatteluja. Haastattelut Crowne Plazan hotelliasukkaiden kanssa tehtiin maalis- ja huhtikuussa 2014. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että hotellien on äärimmäisen tärkeää tarjota asiakkailleen terveyttä edistäviä palveluja, erityisesti kuntosali ja uima-allas. Tulokset osoittavat myös, että Crowne Plaza Helsingin vieraat ovat keskimäärin erittäin tyytyväisiä kunto & spa -osastoon. Eniten kehuttiin kuntosalin tilavuutta ja varustusta. Tutkimuksessa tuli esille, että hotellivieraat eivät kovin hyvin tunne kunto & spa - osaston palveluja. Kunto & spa -osaston kannattaisikin parantaa näkyvyyttään ja markkinointiaan hotellivieraille.

Tallennettuna: