Haku

Naisten Pankin sidosryhmäanalyysi

QR-koodi

Naisten Pankin sidosryhmäanalyysi

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Naisten Pankin sidosryhmien tyytyväisyyttä organisaation sidosryhmäviestintään. Työllä pyrittiin myös selvittämään, millaista viestintää sidosryhmät Naisten Pankilta odottavat ja miten viestintää tulisi sidosryhmien mielestä kehittää. Opinnäytetyön yhtenä tarkoituksena oli lisäksi tutkia, millainen maine Naisten Pankilla on sidosryhmien mielestä. Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona Naisten Pankille kevään 2018 aikana.

Sidosryhmätutkimus toteutettiin puolistrukturoituna haastattelututkimuksen ja kyselytutkimuksena. Tutkimukseen haastateltiin yhteensä kuutta henkilöä Naisten Pankin ennalta määrittämistä kolmesta eri sidosryhmästä. Jokaiselle sidosryhmälle erikseen suunniteltujen kysymysten avulla pyrittiin selvittämään sidosryhmien mielipiteitä Naisten Pankista ja sen sidosryhmäviestinnästä. Henkilöhaastattelut toteutettiin helmi- ja maaliskuussa 2018. Henkilöhaastattelujen lisäksi Naisten Pankin lahjoittajille ja vapaaehtoisille lähetettiin huhtikuussa sähköinen Webropol-kysely, jolla pyrittiin selvittämään heidän kokemuksiaan Naisten Pankista ja sen sidosryhmäviestinnästä.

Naisten Pankin sidosryhmäviestintä arvioitiin henkilöhaastatteluissa erittäin onnistuneeksi. Sidosryhmien mukaan verkoston viestintä on inspiroivaa, positiivista ja toimintaan innostavaa. Henkilölahjoittajille ja verkoston vapaaehtoisille lähetetyssä kyselyssä Naisten Pankin sidosryhmäviestintä arvioitiin myös visuaalisesti vakuuttavaksi ja luotettavaksi. Naisten Pankilla on tutkimuksessa haastateltujen sidosryhmien mielestä lisäksi erinomainen maine. Webropol-kyselyyn tulleiden vastausten perusteella Naisten Pankin tulisi kuitenkin kehittää sidosryhmäviestintäänsä esimerkiksi yhtenäistämällä verkoston vapaaehtoisille annettavaa viestintäohjeistusta.

Tallennettuna: