Haku

Perehdytysopas osana onnistunutta työyhteisöviestintää : Case: Warner Music Finland Oy

QR-koodi

Perehdytysopas osana onnistunutta työyhteisöviestintää : Case: Warner Music Finland Oy

Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Warner Music Finland Oy:lle. Produktityyppisen työn tavoitteena oli yrityksen sisäisen viestinnän ominaisuuksiin perehtyminen. Näiden tietojen ja havaintojen perusteella koottiin yrityksen tarpeisiin räätälöityä henkilöstön perehdytysmateriaalia.

Tietoperustan avulla selvitettiin, mitkä tekijät vaikuttavat juuri tämän yrityksen työyhteisöviestintään ja sitä kautta perehdytysmateriaalin sisältöön. Keskeisimpänä käsitteenä on perehdyttäminen ja sen kehittäminen. Loppukädessä projektissa oli kyse yrityksen kilpailukyvyn vahvistamisesta.

Työn aihe alkoi muodostua keväällä 2012, jolloin selvitettiin mahdolliset toimeksiannon aiheet kohdeyrityksessä. Materiaalin keruu ja tietoperustan produktien kirjoittaminen tapahtuivat kesän ja alkusyksyn aikana. Projekti valmistui marraskuussa 2012.

Projektin tuloksena syntyi lopulta kaksi erillistä opasta. Toinen on henkilöstöopas, joka on hyödynnettävissä kaikille työyhteisön jäsenille. Se sisältää mm. työsopimuksia koskevat asiat sekä yleiset käytännöt yrityksessä. Toinen opas on suunnattu assistenttiharjoittelijalle ja se sisältää ohjeita päivittäisiin rutiinitehtäviin, toimien niin sanottuna viikoittaisena muistilistana.

Yritykseltä saadun palautteen mukaan oppaiden todettiin olevan hyödyllisiä ja käyttökelpoisia ja ne tullaan ottamaan käyttöön perehdytysprosessien tukemiseksi yrityksessä.

Tallennettuna: