Haku

Opas kuntosaliketjuille asiakaslähtöisempään palveluiden kehittämiseen

QR-koodi

Opas kuntosaliketjuille asiakaslähtöisempään palveluiden kehittämiseen

Opinnäytetyö pyrkii vastaamaan kysymykseen siitä, miten kuntosalikeskusten tarjoamia palveluita voitaisiin kehittää entistä asiakaslähtöisemmiksi. Opinnäytetyö noudattelee toiminnallisen opinnäytetyön rakennetta. Toiminnallisen työn tarkoituksena on tuottaa opas kuntosalikeskuksille palveluiden asiakaslähtöistä kehittämistä varten. Opinnäytetyön ja oppaan kohderyhmäksi on valittu kolme suurta pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa kuntosaliketjua: Elixia-liikuntakeskukset, EasyFit-kuntokeskukset ja Fressi Hyvinvointikeskukset.

Opinnäytetyö rakentuu asiakaslähtöisyyden, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoilun kokonaisuuksien ympärille. Työssä käydään läpi asiakaslähtöisen liiketoiminnan omaksumista. Sen lisäksi työssä käydään läpi asiakaskokemuksen muodostumista ja sen linkittymistä asiakaslähtöisyyteen. Työstä on pyritty rakentamaan eheä kokonaisuus valitsemalla palveluiden kehittämisen näkökulmaksi palvelumuotoilun kehittämisote. Kehittämisotteen avulla asiakaslähtöisyys sekä asiakas pystytään pitämään työn keskiössä.

Opinnäytetyön tietoperustan pohjalta rakennettiin opas. Opas rakennettiin palvelumuotoilun kehittämisotteen ympärille. Oppaassa tuodaan esille palvelumuotoilun prosessin eri vaiheita sekä niissä hyödynnettäviä menetelmiä. Menetelmien avulla oppaaseen saadaan tuotua konkretiaa. Konkretia auttaa lukijaa hahmottamaan sitä, miten palvelumuotoilua voidaan harjoittaa käytännössä. Oppaassa esitellään myös strategia sille, miten kuntosalikeskus voi omaksua asiakaslähtöisen liiketoiminnan.

Opinnäytetyöstä ja oppaasta pyritään muodostamaan yhtenäinen kokonaisuus. Yhtenäiseen kokonaisuuteen pyritään yhtenäisellä sisällöllä. Oppaassa hyödynnetään tietoperustaa kokonaisvaltaisesti. Sekä opinnäytetyön että oppaan tavoitteena on muodostaa selkeä kokonaisuus, jossa annetaan vastaus yllä esitettyyn kysymykseen. Oppaan tavoitteena on myös se, että se on mahdollisimman helposti omaksuttavissa, vaikka palvelumuotoilun kokonaisuus ei olisikaan lukijalle entuudestaan tuttu.

Tallennettuna: