Sökning

Ostotilausprosessin kehittäminen jatkuvan parantamisen näkökulmasta: Case Tampereen ammattikorkeakoulu Oy

QR-kod

Ostotilausprosessin kehittäminen jatkuvan parantamisen näkökulmasta: Case Tampereen ammattikorkeakoulu Oy

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Tampereen ammattikorkeakoulu Oy:n ostotilausprosessin mahdolliset kehitystarpeet sekä tuottaa prosessista kirjallinen ohje tilaustyötä tekeville. Tarve prosessin tarkasteluun nousi esiin puutteellisin tiedoin saapuneiden ostolaskujen myötä. Tavoitteena oli, että kaikilla TAMKin tilaajilla on tarvittavat tiedot tilausprosessista, jonka myötä TAMKiin saapuvilta laskuilta löytyy vaaditut perustiedot. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivista menetelmää käyttäen. Aineistoa kerättiin tilaajille järjestettyjen työpajojen sekä puutteellisin tiedoin saapuneiden ostolaskujen avulla. Tilaajilta saatu palaute toimi merkittävässä osassa kirjallisen tilaajaohjeen työstössä sekä kehitystarpeiden analysoinnissa.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään liiketoiminnan kehittämistä prosessien avulla, jatkuvaa parantamista sekä muutoksen hallittua läpiviemistä. Työn lopussa on yhteenveto tutkimuksen tuloksista. Loppuun on koottu tulosten analysointi, jatkotoimenpidesuositukset ja kehityskohteet hankkeistajayritykselle.

Tutkimuksen myötä laadittiin kirjallinen ohje, joka edesauttaa nykyisten toimintatapojen vakiinnuttamisessa. Tutkimuksen avulla löydettiin nykyisen prosessin ongelmakohtia, joita voidaan lähteä kehittämään hyödyntäen jatkuvan parantamisen näkökulmaa. Opinnäytetyön lopputuloksena voidaan todeta, että onnistunut muutos koostuu monen eri vaiheen hallitusta läpiviemisestä.

Sparad: