Haku

Visuaalisen ilmeen ja ensimmäisen tuotesarjan suunnittelu : case Loitsu Label

QR-koodi

Visuaalisen ilmeen ja ensimmäisen tuotesarjan suunnittelu : case Loitsu Label

Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella aloittavalle yritykselle Loitsu Labelille visuaalinen ilme ja ensimmäisen tuotesarjan konsepti. Visuaalisen ilmeen ja tuotesarjan konseptin lähtökohtana oli, että ne olisivat keskenään yhteensopivat ja niistä näkyisi selkeästi Loitsu Labelin identiteetti goottibrändinä. Opinnäytetyön tietopohjana käytettiin kirjallisuutta ja muita tiedonlähteitä koskien muun muassa yrityksen brändäystä, kestävyyttä, visuaalista ilmettä, goottikulttuuria ja miten vastuullisuus ilmenee goottimuodin parissa. Tiedonkeruun menetelminä käytettiin strukturoitua haastattelua ja havainnointia jo markkinoilla olevista Suomessa käsityönä tehdyistä tuotteista ja olemassa olevien goottibrändien logoista ja niiden visuaalisesta ilmeestä. Tuotekehitystä varten toteutettiin tiedonkeruu havainnoimalla kotimaisen käsityömarkkinoiden tuotetarjontaa ja markkinoilla yleisesti käytettäviä materiaaleja. Tiedonkeruuta varten toteutettiin myös kysely käsityöyrittäjillä, jossa selvitettiin yrittäjien työstötapoja, heidän käyttämiään materiaaleja ja kuinka he huomioivat vastuullisuuden yrityksessään. Visuaalisen ilmeen suunnittelua varten havainnoitiin ja vertailtiin goottibrändien logoja ja värimaailmaa. Tietopohjan, yrityksen antamien lähtökohtien ja tiedonkeruusta tehdyn yhteenvedon kautta suunniteltiin Loitsu Labelin visuaalinen ilme eli yrityksen logo, värimaailma, yrityksen tarpeisiin räätälöidyt graafiset materiaalit ja ensimmäisen tuotesarjan konsepti. Loitsu Labelin kohderyhmälle järjestettiin kysely sosiaalisessa mediassa, jonka avulla otettiin selvää heidän kiinnostuksensa suunnitelluille tuotteille. Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi aloittavalle yritykselle visuaalinen ilme ja ensimmäisen tuotesarjan konsepti. Visuaaliseen ilmeeseen kuuluu yrityksen logo, värimaailma ja tarpeelliset graafiset materiaalit. Tuotesarjan konsepti esitellään tuotteiden esityskuvina.

Tallennettuna: