Haku

Tuotetyytyväisyyden tutkiminen : Case: Neste Oil Jämsänkoski

QR-koodi

Tuotetyytyväisyyden tutkiminen : Case: Neste Oil Jämsänkoski

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa asiakkaiden mielipiteitä Jämsänkosken Nesteen kahvilan tuotevalikoimasta. Opinnäytetyön tutkimusongelmaksi muodostui selvittää, ovatko asiakkaat tyytyväisiä nykyiseen tuotevalikoimaan, tulisiko tuotevalikoimaa jotenkin muuttaa ja mitä muutoksia asiakkaat haluaisivat tehtävän. Tutkimusmenetelmäksi opinnäytetyöhön valittiin kvantitatiivinen tutkimus.

Tutkimus toteutettiin asiakaskyselynä 8. - 9. lokakuuta 2015. Vastauksia saatiin 55 kappaletta, ja vastaajia kertyi monipuolisesti eri ikäluokista. Suurin osa vastaajista oli lähes päivittäin vierailevia asiakkaita.

Tutkimuksen tuloksena selvisi, että vastaajista useimmat olivat tyytyväisiä kahvilan nykyiseen tuotevalikoimaan. Tuloksissa tuli esiin monia hyviä kehittämisehdotuksia nykyisiin tuotteisiin, sekä saatiin toteuttamiskelpoisia ehdotuksia uusista tuotteista. Lisäksi saatiin arvokasta palautetta palvelusta.

Tutkimus oli ajankohtainen, sillä Jämsänkosken Nesteellä ei ole aiemmin toteutettu tuotetyytyväisyyskyselyä. Jämsänkosken Nesteen kahvilan tuotevalikoima on ollut vakiintunut jo pitkään, joten oli tarpeen selvittää asiakkaiden tyytyväisyys tuotteisiin. Tutkimuksen tulokset hyödyttävät etenkin toimeksiantajaa, mutta myös asiakkaita, sillä he saivat kertoa oman mielipiteensä tuotteista.

Tallennettuna: