Jazz-pianonsoiton alkeisopetus
Jazz-pianonsoiton alkeisopetus
Pedagogisessa opinnäytetyössä tarkastellaan jazz-pianonsoiton alkeisopetusta ja siihen liittyviä opetuksellisia seikkoja kahdesta eri lähtökohdasta: oppilas, joka on jo tutustunut pianonsoiton perusteisiin ja oppilas, joka ei ole koskaan soittanut mitään. Tarkastelun kohteena ovat myös aikuisten ja lasten opettamisen erot. Tässä työssä käsitellään teoriassa opetuksen osa-alueina luovuutta, rytmiikkaa, harmoniaa, improvisointia, motivointia, oppimateriaalia sekä terminologiaa. Näiden lisäksi alussa kerrotaan instrumentin pedaalien ja koneiston toiminnasta ja siitä, että pianon toiminnan opettaminen on tärkeää, että oppilas oppii todella tuntemaan instrumenttinsa. Työssä kerrotaan myös hieman jazzin historiasta sekä alkeisopetuksesta yleensä.
Ulkoasu |
Verkkojulkaisu ( 108 KB, 16 s.) |
---|---|
Kieli |
suomi |
Aiheet |