Haku

SOCIAL MEDIA AS A TOOL FOR RECRUITING : In a perspective of a small consulting company

QR-koodi

SOCIAL MEDIA AS A TOOL FOR RECRUITING : In a perspective of a small consulting company

Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Salminen & Tikka Oy:lle. Salminen & Tikka on pieni jyväskyläläinen konsulttiyritys joka on erikoistunut myynti – ja vientialoille. Salminen & Tikka aikoo laajentaa toimintaansa ja he haluavat löytää parhaat keinot rekrytoida uusia myynnin ammattilaisia organisaatioonsa. Yritys on harkinnut tulevaisuudessa käyttävänsä sosiaalista mediaa apuna rekrytoinnissa.

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Salminen & Tikka-yritykselle kannattaako heidän jatkossa käyttää sosiaalista mediaa osana rekrytointiprosessia. Mikäli sosiaalinen media löydettäisiin hyödylliseksi rekrytointikanavaksi, oli tutkimuksen tavoite myös löytää millä keinoilla sitä tulisi jatkossa käyttää. Tutkimus toteutettiin laadullisena. Aineisto kerättiin artikkeleista ja kirjallisuudesta sekä järjestämällä teemahaastattelut.

Tutkimuksen aikana kirjoittaja haastatteli viittä myynnin ammattilaista ja kysyi heidän ajatuksia, kokemuksia sekä mielipiteitä sosiaalisesta mediasta ja rekrytoinnista. Haastattelujen kautta kirjoittaja teki johtopäätökset, tulisiko Salminen & Tikan käyttää sosiaalista mediaa rekrytointitarkoituksiin tulevaisuudessa.

Tallennettuna: