Haku

Parvimarkkinointiteorian sujuva interaktiivinen toteutus: Verkkosivusto DDB Helsingin B2B-markkinointiin

QR-koodi

Parvimarkkinointiteorian sujuva interaktiivinen toteutus: Verkkosivusto DDB Helsingin B2B-markkinointiin

Työn aihe on verkkosivuston suunnittelu ja toteutus mainostoimisto DDB Helsingin B2B-markkinointiin. Verkkosivuston aihe on parvimarkkinointi, joka on myös DDB:n toimitusjohtajan kirjoittaman kirjan teema. Parvimarkkinointi kuvaa markkinoinnin luonnetta digitaalisen median aikana.

Työhön kuului verkkosivuston sisällön suunnittelu ja sivuston toteutus. Sisältö vaati parvimarkkinoinnin teorian suomentamista ja tiivistämistä lähdemateriaalista, animaatioiden suunnittelua ja sivuston graafista suunnittelua. Toteutuksessa sivusto ja animaatiot koodattiin, ohjelmoitiin ja animoitiin.

Sivuston tarkoitus on houkutella uusia asiakkaita DDB Helsingille. Viestistä pyrittiin tekemään helppolukuinen, aktivoiva ja kysymyksiä herättävä. Työn piti täyttää nämä asiakkaan vaatimukset, olla totuuden mukainen parvimarkkinoinnin teorialle ja noudattaa ulkoasultaan DDB:n graafista ohjeistoa. Näiden tavoitteiden saavuttamiseen sovelsin käytettävyyden ja käyttöliittymäsuunnittelun perusteita.

Kuvankäsittely on tehty Photoshopissa ja Illustratorissa, ja animaatiot Flashissa. Koodaus ja ohjelmointi on tehty Dreamweaverilla. Verkkosivustoa jalostettiin lukuisten tarkastus- ja korjauskierrosten kautta. Työtä arvioivat ja testasivat DDB Helsingin työntekijät, joista osa on web-suunnittelun ammattilaisia.

Työ on tehty asiakkaan vaatimusten mukaan. Kun asiakas oli tyytyväinen, oli tavoite saavutettu. Verkkosivuston toimivuutta kohderyhmässä voidaan arvioida vasta sivuston julkaisemisen jälkeen.

Tallennettuna: