Sökning

Parvimarkkinointiteorian sujuva interaktiivinen toteutus: Verkkosivusto DDB Helsingin B2B-markkinointiin

QR-kod

Parvimarkkinointiteorian sujuva interaktiivinen toteutus: Verkkosivusto DDB Helsingin B2B-markkinointiin

Työn aihe on verkkosivuston suunnittelu ja toteutus mainostoimisto DDB Helsingin B2B-markkinointiin. Verkkosivuston aihe on parvimarkkinointi, joka on myös DDB:n toimitusjohtajan kirjoittaman kirjan teema. Parvimarkkinointi kuvaa markkinoinnin luonnetta digitaalisen median aikana.

Työhön kuului verkkosivuston sisällön suunnittelu ja sivuston toteutus. Sisältö vaati parvimarkkinoinnin teorian suomentamista ja tiivistämistä lähdemateriaalista, animaatioiden suunnittelua ja sivuston graafista suunnittelua. Toteutuksessa sivusto ja animaatiot koodattiin, ohjelmoitiin ja animoitiin.

Sivuston tarkoitus on houkutella uusia asiakkaita DDB Helsingille. Viestistä pyrittiin tekemään helppolukuinen, aktivoiva ja kysymyksiä herättävä. Työn piti täyttää nämä asiakkaan vaatimukset, olla totuuden mukainen parvimarkkinoinnin teorialle ja noudattaa ulkoasultaan DDB:n graafista ohjeistoa. Näiden tavoitteiden saavuttamiseen sovelsin käytettävyyden ja käyttöliittymäsuunnittelun perusteita.

Kuvankäsittely on tehty Photoshopissa ja Illustratorissa, ja animaatiot Flashissa. Koodaus ja ohjelmointi on tehty Dreamweaverilla. Verkkosivustoa jalostettiin lukuisten tarkastus- ja korjauskierrosten kautta. Työtä arvioivat ja testasivat DDB Helsingin työntekijät, joista osa on web-suunnittelun ammattilaisia.

Työ on tehty asiakkaan vaatimusten mukaan. Kun asiakas oli tyytyväinen, oli tavoite saavutettu. Verkkosivuston toimivuutta kohderyhmässä voidaan arvioida vasta sivuston julkaisemisen jälkeen.

The subject of the thesis was the design and production of a website for the advertising agency DDB Helsinki. The theme of the website is SWARM-marketing, a theory about the nature of marketing in the digital era. The theory is originally laid out in book written by the CEO of DDB. The website is made for B2B-marketing purposes. The goal of the website is to attract more clients to DDB Helsinki.

The work included the planning of the content and the production of the website. The content was put together by translating the message of SWARM-marketing into Finnish and making a summary of it based on the original text. Animations and the layout of the website were designed. In the production part, the website and its content was programmed and animated. The demands were met following the principles of usability and graphical user interface (GUI) design.

The image editing was done in Photoshop and Illustrator, and animations were done in Flash. Programming was done in Dreamweaver. The website went through several inspection and correction rounds. The work was evaluated and tested by the employees of DDB Helsinki. Several of them are professionals in programming and web-design.

All work was done following the clients wishes. When the client was satisfied, the goals were achieved. The effectiveness of the website in action can be evaluated only after it has been published, which is due later in 2009.

Sparad: