Haku

Uuden artistin lanseeraus

QR-koodi

Uuden artistin lanseeraus

Tämä opinnäytetyö käsittelee lanseerausmarkkinointia sekä uuden kotimaisen artistin lanseerausta. Se tarkastelee prosessia, miten levy-yhtiö tuo uuden artistin median ja suuren yleisön tietouteen. Opinnäytetyössä perehdytään tarkemmin Lovex-yhtyeen lanseerausprosessiin. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään aluksi lanseerausmarkkinointia käsitteenä. Kerrotaan lanseerauksen suunnittelusta sekä sen päävaiheista. Lisäksi selvitetään erilaisia analyysejä sekä strategioita, joita yritykset käyttävät suunnitellessaan tuotteen lanseerausta. Opinnäytetyön teoriaosuus jatkuu käsittelemällä erilaisia kilpailukeinoja, joiden perusteella yritys päättää lanseerata tuotteen. Tätä opinnäytetyötä lukemalla selviää, millaisia asioita yrityksen täytyy ottaa huomioon ennen tuotteen lopullista lanseerausta kuluttajille. Opinnäytetyön empiirinen osuus tutkii rockyhtye Lovexia, ja sen lanseerausta. Tutkimus perustuu haastatteluihin sekä omiin kokemuksiini. Tutkimuksen perusteella Lovexin lanseeraus median ja suuren yleisön tietoisuuteen onnistui loistavasti. Yhtyeen lanseeraus saavutti sille asetut tavoitteet. Yhtyeen ensimmäinen levy saavutti sille asetetut myyntitavoitteet ja näin ollen artistille onnistuttiin luomaan vankaa pohja pitkää uraa varten.

Tallennettuna: