Sökning

Uuden artistin lanseeraus

QR-kod

Uuden artistin lanseeraus

Tämä opinnäytetyö käsittelee lanseerausmarkkinointia sekä uuden kotimaisen artistin lanseerausta. Se tarkastelee prosessia, miten levy-yhtiö tuo uuden artistin median ja suuren yleisön tietouteen. Opinnäytetyössä perehdytään tarkemmin Lovex-yhtyeen lanseerausprosessiin. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään aluksi lanseerausmarkkinointia käsitteenä. Kerrotaan lanseerauksen suunnittelusta sekä sen päävaiheista. Lisäksi selvitetään erilaisia analyysejä sekä strategioita, joita yritykset käyttävät suunnitellessaan tuotteen lanseerausta. Opinnäytetyön teoriaosuus jatkuu käsittelemällä erilaisia kilpailukeinoja, joiden perusteella yritys päättää lanseerata tuotteen. Tätä opinnäytetyötä lukemalla selviää, millaisia asioita yrityksen täytyy ottaa huomioon ennen tuotteen lopullista lanseerausta kuluttajille. Opinnäytetyön empiirinen osuus tutkii rockyhtye Lovexia, ja sen lanseerausta. Tutkimus perustuu haastatteluihin sekä omiin kokemuksiini. Tutkimuksen perusteella Lovexin lanseeraus median ja suuren yleisön tietoisuuteen onnistui loistavasti. Yhtyeen lanseeraus saavutti sille asetut tavoitteet. Yhtyeen ensimmäinen levy saavutti sille asetetut myyntitavoitteet ja näin ollen artistille onnistuttiin luomaan vankaa pohja pitkää uraa varten.

This study deals with launch marketing and the launch of a new domestic artist. It examines the process whereby a record company launches a new artist to the media and to a larger audience. The study focuses on a rock band called Lovex. The theory part deals with launch marketing as a concept. It gives an overview of the planning stages involved in launch marketing as well as of the analyses and strategies that companies use when they are planning a product launch. The theory part of the study continues by dealing with different kinds of competitive tools that companies base their product launches on. By reading this study one gets a clear idea of for instance what kind of things a company has to consider before a product is launched. The empirical part of the study examines the launch of a rock band called Lovex. The study is based on interviews and my own experiences. The results of the study showed that the launch of Lovex to the media and to a larger audience was a great success. It also showed that the launch reached its goals. The debut album of Lovex reached the sales targets and thus the band has a good basis for a long career.

Sparad: