Haku

Pienyrityksen markkinointisuunnitelma : case: Sinne Youth Boardshop

QR-koodi

Pienyrityksen markkinointisuunnitelma : case: Sinne Youth Boardshop

Tämä opinnäytetyö tutkii pienyrityksen markkinointikeinoja ja – kanavia. Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä case-yrityksen Sinne Youth Boardshopin kanssa. Tämän tutkimuksen tavoitteena on kehittää case-yrityksen markkinointitoimenpiteitä laaditun markkinointisuunnitelman aikataulun mukaisesti. Teoriaosuudessa tarkastellaan markkinoinnin sekä markkinointiviestintinnän määritelmää käsitteenä. Markkinointiviestinnän osuudessa käsitellään myös uusia kustannustehokkaita markkinointikeinoja perinteisten markkinointikeinojen ohelle. Sosiaalisen median osa yrityksen markkinoinnissa on merkittävä.

Työn empiriaosuudessa tutkitaan case-yrityksen toimintaympäristöä, toimintaa sekä nykyistä markkinointia. Markkinointisuunnitelma on laadittu case-yrityksen myymälän tunnettuuden kasvattamiseen Lahden alueella. Työ on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena. Tiedot pohjautuvat henkilökohtaisiin haastatteluihin sekä alan kirjallisuuteen.

Tulokset osoittavat, että menestyksekäs markkinointi vaatii aktiivisuutta niin perinteisessä kuin uusissa markkinoinnin kanavissa ja keinoissa. Kustannustehokas markkinointi vaatii sosiaalisen median kanavien käyttöä kokonaisuutena sekä aktiivista ja innovatiivista yhteistyötä muiden eri organisaatioiden kanssa. Näitä organisaatioita ovat esimerkiksi koulut sekä liikuntajärjestöt. Tutkimuksen tuloksen perusteella on laadittu case-yritykselle markkinointisuunnitelma vuosille 2012 - 2013.

Tallennettuna: