Haku

"Kurota korkealle" : Namika Lahden brändin kirkastaminen

QR-koodi

"Kurota korkealle" : Namika Lahden brändin kirkastaminen

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on koripalloseura Namika Lahden brändin kirkastaminen. Työn tarkoitus on selvittää brändin lähtökohta sekä organisaation toiveet kirkastetun brändin suhteen. Seura muuttaa uusiin tiloihin kauden 2013–2014 alussa, jonka yhteydessä brändin kirkastaminen lanseerataan sekä ottelutapahtuma uusitaan. Toimeksiantajan tavoitteena opinnäytetyölle on saada konkreettisia ehdotuksia kirkastetun brändin toteuttamiseksi. Välillinen tavoite toimeksiantajalle on houkutella lisää katsojia Namika Lahden otteluihin sekä saada kuluttajia kiinnostumaan lajista.

Teoriaosuudessa perehdytään urheilumarkkinointiin sekä brändäykseen. Urheilumarkkinointiteorian avulla tutustutaan urheilumarkkinoinnin perusteisiin sekä ydintuotteeseen markkinoinnin näkökulmasta. Brändäysteoria selvittää mikä brändi on, brändin elementit sekä miten brändiä rakennetaan.

Tutkimusmenetelminä käytetttiin haastattelututkimusta sekä havainnointia. Tulosten perusteella Namika Lahden brändin todettiin olevan mitäänsanomaton sekä kuluttajille tuntematon. Tutkimustulokset selvittivät myös millaisilla imagollisilla ratkaisuilla brändiä lähdettiin kirkastamaan.

Tutkimustulosten sekä teorian perusteella määritettiin kirkastetun brändin imagoperusta sekä yhtenäinen visuaalinen ilme. Molemmat elementit on otettu huomioon kirkastetun brändin konreettisissa markkinointikeinoissa, jotka esitellään työn lopussa.

Kirkastettu brändi on yhdenmukainen sekä vastaa asetettuja tavoitteita. Kokonaisuudessa työ vastaa tutkimusongelmaan sekä työssä on esitetty konkreettisia markkinointikeinoja kirkastetun brändin imagopohjan tueksi.

Tallennettuna: