Haku

Säästö- ja sijoitustuotteiden myynnin kehittäminen : case: Helmi Säästöpankki Oy

QR-koodi

Säästö- ja sijoitustuotteiden myynnin kehittäminen : case: Helmi Säästöpankki Oy

Tässä opinnäytetyössä käsitellään säästö- ja sijoitustuotteiden myyntiä case-yrityksessä, Helmi Säästöpankki Oy:ssä. Tutkimuksen pääongelmana on, millaisena pankkitoimihenkilöt kokevat sijoitustuotteiden myynnin nykytilan Helmi Säästöpankissa ja kuinka myyntiä voitaisiin kehittää.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta osasta, joista ensimmäisessä perehdytään erilaisiin sijoituskohteisiin, toisessa asiakaspalveluun ja myyntiin ja kolmannessa sijoitusneuvontaan. Sijoituskohteista keskitytään pankkien yleisimmin tarjoamiin säästämis- ja sijoitusvaihtoehtoihin, joiden osaamista pankkitoimihenkilöiltä työssään edellytetään.

Asiakaspalvelu ja myynti ovat merkittäviä kilpailutekijöitä pankkialalla, jossa eri yhtiöiden varsinaiset pankkipalvelut eivät juurikaan eroa toisistaan. Sijoitusneuvonnan osassa paneudutaan varsinaisen sijoituspalveluprosessin ohella sijoitusneuvontatyön vaatimuksiin.

Opinnäytetyön empiirisessä osiossa syvennytään tutkimuksen suorittamiseen ja saatuihin tuloksiin. Tutkimuksessa on käytetty sekä kvalitatiivisia että kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Tutkimusaineisto on kerätty lomakekyselyiden ja haastatteluiden avulla, jotka on toteutettu case-yrityksen henkilöstölle. Tutkimusaineiston avulla pyritään selvittämään säästö- ja sijoitustuotteiden myynnin nykytila sekä löytämään kehitysehdotuksia toiminnan parantamiseksi.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta pankin henkilöstön olevan varsin tyytyväisiä sijoitustuotteiden myynnin nykytilaan. Tästä huolimatta kehityskohteita löytyy ja niihin vaikuttamalla on mahdollista aikaansaada positiivista kehitystä säästö- ja sijoitustuotteiden myynnissä.

Tallennettuna: