Haku

Kukkolaforsen Turist & Konferensin asiakastyytyväisyyden kehittäminen

QR-koodi

Kukkolaforsen Turist & Konferensin asiakastyytyväisyyden kehittäminen

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää toimeksiantajayrityksen Kukkolaforsen Turist & Konferensin asiakastyytyväisyyttä. Tämän tutkimuksen avulla selviää toimeksiantajayrityksen asiakastyytyväisyyden nykytila, mökki- ja leirintäalueasiakkaiden matkakohteen valintakriteerit sekä ne yrityksen osa-alueet, jotka vaativat kehittämistä.

Tutkimus toteutettiin ruotsinkielisellä asiakastyytyväisyyskyselyllä vuoden 2011 kesä- ja heinäkuun aikana. Kyselylomaketta jaettiin mökki- ja leirintäalueasiakkaille heidän saapuessaan Kukkolaforsenille. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 415 kappaletta. Tutkimuksen teoriaosuus muodostuu asiakastyytyväisyydestä, palvelusta ja palvelun laadusta.

Työn tutkimuksellisessa osiossa olen analysoinut kyselystä saadut tulokset ja esittänyt kehitysehdotuksia niiden pohjalta. Työn tuotoksena syntyi myös uusi versio kyselylomakkeesta toimeksiantajayritykselle.

Tutkimustulosten perusteella Kukkolaforsenin asiakastyytyväisyyttä voidaan pitää hyvänä. Kukkolaforsen koetaan kodikkaana ja aitona yrityksenä, jonka vahvuuksia ovat hyvä sijainti kosken rannalla, mukava henkilökunta ja hyvä palvelu. Parannettavaa yrityksellä on muun muassa aktiviteettitarjonnassa ja mökkien varustelussa. Vastaajilta saatiin myös ideoita Kukkolaforsenin palvelujen ja toimintojen kehittämiseksi.

Tallennettuna: