Haku

Industry Analyses for a case company

QR-koodi

Industry Analyses for a case company

Tämä opinnäytetyö tutkii kolmea eri maata toimiala- sekä markkinanäkökulmasta. Työhön on sovellettu erilaisia teorioita ja dataa analyysien tuottamiseen. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, minkälaisia myyntimenetelmiä toimeksiantajayrityksen pitäisi soveltaa valituissa maissa ja miksi, kasvattaakseen myyntiä ja voittoa. Italiassa ja Espanjassa yritys näkee parempia mahdollisuuksia, kuin mitä maissa on tällä hetkellä. Belgiassa, mahdollisuus matalampiin kustannuksiin on korkea. Arvioinnit maista on suoritettu yrityksen valintojen ja mieltymysten pohjalta, joten jokainen analyysi pohjautuu vain toimeksiantajayritykseen.

Tutkielman ensiaskelilla esitellään maiden, sekä teoriatyökalujen valinta. Maiden valinta pohjautui toimeksiantajayrityksen tarpeeseen ymmärtää paremmin Italian ja Espanjan heikkoja myyntilukuja. Belgian kohdalla oli tarve arvioida jakelijakanavan käytön mahdollisuuksia. Analyysejä varten käytetyt teoriatyökalut valittiin niiden käytännöllisyyksien perusteella.

Kappale 3 käsittelee toimeksiantajayrityksen myyntiä yleisellä tasolla ja toimii johdantona seuraavalle kappaleelle, joka on opinnäytetyön tutkiva osa. Maaanalyysit on tehty kolmessa osassa, tutkien jokaista maata erikseen käyttämällä sovellettua teoriaa ja erilaisia tiedonläh-teitä. Näiden kolmen alakohdan jälkeen, Porter’s Five Forces -kilpailija-analyysi keskustelee yleistasolla toimeksiantajan asemaa kyseisissä maissa.

Viimeinen kappale selostaa ja antaa johtopäätökset kaikkiin opinnäytetyön tuloksiin ja sisältää ehdotuksia, sekä mahdollisia seuraavia askelia toimeksiantajayritykselle. Ehdotukset ovat selitetty tämän opinnäytetyön tutkimuksen sekä teorian tukemana.

Tallennettuna: